چطور جلوی شل شدن پوست را بگیریم؟ (با این روش ها پوست خود را سفت کنید)

    چطور جلوی شل شدن پوست را بگیریم؟ 

    با بالا رفتن سن پوست شروع به شل شدن میکند و این امر در ناحیه صورت بسیار محسوس خواهد بودو ظاهر افراد را تحت تاثیر قرار میدهد. اینروزها زیبایی یکی از مهم ترین مسائل بین افراد در همه ی جوامع است و از آنجایی که امید به زندگی افزایش پیدا کرده، خیلی از مردم دوست دارند

    چطور جلوی شل شدن پوست را بگیریم؟ (با این روش ها پوست خود را سفت کنید)

    سال‌ها زندگی و البته جوانی خودرا نیز حفظ کنند اما اگر بخواهیم هر دوی این‌ها را کنار هم داشته باشیم، کمی کارمان سخت خواهد شد. برای مثال پوست بدن بعد از گذشت سال‌ها دیگر شادابی خودرا نخواهد داشت و دچار افتادگی میشود.این مشکل حتی در افرادی که رژیم هاي سخت میگیرند نیز وجوددارد. از این رو با دکتر محمد علی نیلفروش زاده، متخصص پوست و استاد دانشگاه علوم دکتری تهران در مورد پیش گیری از شل شدن پوست گفت‌وگو کرده ایم.

     

    آقای دکتر! پوست چگونه شل میشود، به خصوص پوست صورت خیلی در دسترس این مسئله قرار دارد؟

     

    – افرادی که دائم چاق یا لاغر می‌شوند یا رژیم هاي سختی میگیرند بیشتر در دسترس این مشکل هستند اما در عین حال باید بدانید لایه هاي سطحی پوست در حال ریزشی هستند و لایه هاي عمیق تر انعطاف پذیری بیشتری دارند، بنابر این وقتی فرد رژیم سختی میگیرد و کاهش وزن بالایی دارد، لایه هاي چربی از بین می‌روند. توصیه می‌کنم رژیم هاي عادی داشته باشید تا پوست وقت کافی داشته باشد خودرا ترمیم و سفت کند.

     

    غیر از رژیم غذایی چه عوامل دیگری به شل شدن پوست کمک می‌کند؟

     

    – سیگار کشیدن، در دسترس آفتاب شدید قرار گرفتن، ننوشیدن آب فراوان، و … به شل شدن پوست کمک می‌کند.

     

    آیا پیری و شل شدن پوست به ژنتیک مربوط می‌شود؟

     

    – عوامل مختلفی دراین میان دخیل است. تعداد زیادی از افراد گمان میکنند ژنتیک حرف اول را میزند اما در واقع مهم ترین دلیل، عوامل اکتسابی است. عوامل ویرانگر محیطی مثل اشعه فرابفنش خورشید «UV» می‌تواند بر رشد و تکثیر سلول ها تاثیر منفی بگذارد و روند پیری را تسریع کند. اشعه فرابنفش باعث شل شدن رشته هاي الاستین میشود و خاصیت اکتسابی پوست رابه تدریج از بین می‌برد. در نتیجه پوست شل و افتاده می‌شود. اشعه UV بر ساختارهای سلولی هم اثر منفی میگذارد و باعث بروز تغییر در سلول هاي سطحی پوست و ظاهر شدن لک ها میشود.

     

    تغذیه دراین مسئله چه نقشی دارد؟

     

    – عوامل تغذیه اي هم دراین زمینه بی تاثیر نیست. سلول ها مدام در حال تولید مواد زائد داخل خود هستند که به نام رادیکال هاي آزاده شناخته شده است. آنتی اکسیدان ها که در برخی مواد غذایی از جمله میوه و سبزی هاي تازه موجودند می‌توانند جلوی آثار ویرانگر رادیکال هاي آزاد را بگیرند. ویتامین هاي گروه B، A و C اثر آنتی اکسیدانی دارند و به پیشگیری از شل شدن پوست کمک میکنند.باید یادتان باشد حتما آجیل، پروتئین و آب فراوان را در برنامه غذایی خود قرار بدهید تا دچار شل شدن پوست در بدن تان نشوید.

     

    چه قسمت هایي ازبدن بیشتر دچار افتادگی خواهد شد؟

     

    – همان طور که اشاره کردم تغذیه نامناسب و کاهش وزن شدید بسیار روی شل شدن پوست اثر میگذارد. البته بارداری نیز می‌تواند باعث شل شدن پوست شود اما در عین حال می‌توان گفت از جمله نواحی بدن که شل شدن و افتادگی بیشتر در آن ها نمایان میشود، پوست شکم و پوست بازوهاست. برای درمان شل شدن و افتادگی پوست شکم طبق معمول عمل جراحی کشیدن پوست شکم انجام می‌دهد. همچنین می‌توان از دستگاه RF یا رادیوفرکوئنسی برای درمان شلی و افتادگی پوست بدن استفاده کرد.

    چطور جلوی شل شدن پوست را بگیریم؟ (با این روش ها پوست خود را سفت کنید)

    طبق معمول پوست صورت از چه سنی شروع به شل شدن میکند؟

     

    – اواخر دهه سوم زندگی، زمانی است که پوست دچار تحلیل می‌شود و چروک هایي روی آن ظاهر خواهد شد. دراین میان عواملی میتوانند روند پیری پوست را تسریع کنند و بر زیبایی و تازگی آن اثر بگذارند. علاوه بر عوامل ارثی و محیطی، تابش اشعه آفتاب، باد، تنش هاي عصبی و استرس، سیگار، آلودگی هاي محیطی و حتی حرکات عضلانی بیش از حد مانند اخم کردن زیاد بر شروع زودرس پیری پوست تاثیر گذار است.

     

    پوست خانمها زودتر شروع به پیر شدن می‌کند یا آقایان؟

     

    – البته خانمها؛ چون یائسگی از جمله عواملی است که باعث افزایش چین و چروک در پوست میشود. استروژن، هورمونیاست که در سنین باروری از تخمدان ها ترشح می‌شود و وظیفه جوانسازی پوست را بر عهده دارد. پس از یائسگی فعالیت تخمدان ها و به دنبال آن میزان ترشح هورمون استروژن در خون کاهش پیدا می‌کند، در نتیجه پوست شادابی و قوام خودرا از دست میدهد و خشک و پوسته پوسته میشود.

     

    مهم ترین توصیه تان برای جلوگیري از شلی پوست چیست؟

     

    – آبرسانی منظم به بدن همیشه برای سلامت پوست خوب و مفید است ودر جلوگیري از شل شدن پوست نیز موثر است. هنگام کاهش وزن حتما به طور منظم آب بنوشید چون وقتی وزنمپایین می‌آید، بسیار مهم است که آب مورد نیاز بدن را تامین کنید وگرنه پوست خاصیت ارتجاعی خودرا از دست می دهدو شل و آویزان می‌شود. بعد از کاهش وزن نیز حتما ایننکته را مدنظر داشته باشید.

     

    ممهم ترین توصیه تان برای پیش گیری از شلی پوست چیست؟

     

    – آبرسانی منظم به بدن همیشه برای سلامت پوست خوب و مفید است ودر پیش گیری از شل شدن پوست نیز موثر است. هنگام کاهش وزن حتما به طور منظم آب بنوشید چون وقتی وزن پایین می‌آید، بسیار مهم است که آب مورد نیاز بدن را تامین کنید وگرنه پوست خاصیت ارتجاعی خودرا از دست میدهد و شل و آویزان میشود، بعد از کاهش وزن نیز حتما این نکته را مدنظر داشته باشید.

     

    فکر می‌کنم سبزیجات هم کمک فراوانی به حل این مشکل می‌کنند؟

     

    – بله، هم سبزیجات و هم میوه ها به خصوص میوه هایي که ویتامین C دارند خیلی به حل این موضوع کمک می‌کنند. درضمن سعی کنید حتما از کلاژن و الاستین استفاده کنید زیرا دو ماده اي هستند که در چاق نگه داشتن پوست موثرند. کلاژن یکی از فراوان ترین پروتئین هاي بدن است و اگر پروتئین رژیم غذایی کافی نباشد، کلاژن تخریب میشود و پوست شل و با چین و چروکی پیدا خواهید کرد. پس سعی کنید هم در مرحله کاهش وزن و هم بعد ازآن حتما در وعده غذایی روزانه پروتئین مصرف کنید.

     

    آیا کرم هاي سفت کننده پوست هم کمک کننده اند؟

     

    – بله، البته این کرم ها باید توسط دکتر برای فرد تجویز شده باشد چون ابتدا باید پوست فرد معاینه و بعد طبق آن دارو تجویز شود، استفاده از کرم هاي سفت کننده پوست که سنتز کلاژن پوست را تحریک میکنند، خوب است چون ترکیبات AHA دارند.

     

    ورزش کردن چقدر به سفت شدن پوست کمک می‌کند؟

     

    – خیلی، هرگز ورزش کردن را از زندگی تان دور نکنید. ورزش روی سفت شدن پوست تان اثری مثبت دارد، ورزش هاي هوازی و … مفید هستند. به هرحال اگر میخواهید سالم باشید و جوان بمانید. تغذیه تان را اصلاح کنید. آب زیاد بنوشید. حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و ویتامین ها را نیز فراموش نکنید. اگر بیرون از خانه ورزش میکنید باید اقداماتی انجام دهید تا پوست تان زیاد در دسترس اشعه هاي ویرانگر کلاژن قرار نگیرد. پیاده روی و دویدن تان را اول صبح یا در پایان روز انجام دهید، زمانی که نور خورشید اثر قوی ندارد.

     

    اگر ویتامین ها به بدن نرسند چه اتفاقی خواهد افتاد؟

     

    – اگر در رژیم هاي کاهش وزن ویتامین هاي ضروری که بر پوست اثر دارند. تامین نشود، دچار مشکل می‌شود. پس حتما ویتامین هاي C، K، A و E ویتامین در رژیم غذایی داشته باشید تا با مصرف آن ها از چین و چروک و شل شدن پوست جلوگیري کنید چون به تولید کلاژن در پوست نیز کمک می‌کنند.

     

    دلایل افتادگی و شل شدن پوست

    -افزایش سن
    – قرار گرفتن در دسترس آفتاب برای مدت طولانی
    – استعمال سیگار
    -عوامل ژنتیک
    – تغذیه نامناسب
    -کاهش وزن هاي سنگین و غیرعلمی
    -عوامل محیطی مانند کار کردن در شرایط یا محیط هاي خاص

     

    تعداد زیادی از کسانی که پوستشان میوفتد و آویزان می‌شود، تصور میکنند این مشکل راه حلی ندارد و آنرا ناشی از روند طبیعی افزایش سن میدانند. در نتیجه هرچه سن بیشتر میشود، منتظر افتادگی پوست میمانند و کاری به کارش ندارند در صورتی که متخصصان پوست و مو می‌گویند

     

    عوامل مختلفی در بروز این وضع تاثیر می‌گذارد و با نظارت انها میتوان شل شدن و افتادگی پوست رابه تعویق انداخت. البته انها روشهای درمانی خاصی هم برای افتادگی پوست پیشنهاد میکنند که به کمک آن، فرد میتواند استحکام و زیبایی پوستش را حفظ کند.

     

    اگرچه روشهای بسیاری وجوددارد که خانمها ازآن برای حفظ طراوت و التیام ظاهر پوست خود بهره می‌برند اما همواره می‌توان از روشهای طبیعی بی ضرر و کم هزینه برای داشتن پوستی سفت استفاده برد. عده اي از این روشهای تایید شده شامل موارد زیر است:

     

    1- به آرامی وزن کم کنید

    مهم تر از همه ی این که مهم است که خیلی تند وزن کم نکنید. اگر چنین شود، پوستتان آویزان خواهد شد. پس توجه داشته باشید که تنها نیم تا یک کیلو در هفته وزن کم کنید. بیشتر از این مقدار کاهش وزن، باعث خواهد شد تا پوست شما قابلیت ارتجاعی اش را از دست داده و شل شود.

     

    2- به اندازه کافی آب بنوشید

    آب در بدن معجزه می‌کند! در مورد ما، آب است که مسئول حفظ قابلیت ارتجاعی پوست شماست. آب به پوست شما رطوبت رسانده و بدن‌تان را از سموم خلاص می‌کند. پس حتما روزی هفت هشت لیوان آب بنوشید.

     

    3. استفاده صحیح از آرایش

    ترفند هاي آرایشی زیادی وجوددارد که می‌تواند صورت را لاغرتر از انچه هست نشان دهد. این ترفند ها چندین کیلو از صورت کم خواهد کرد. می‌توانید به خط فک و آرواره برنزه بزنید، به طوریکه آرواره بیشتر زاویه دار شود و یا می‌توان از کرم پودر و کانسیلر تیره تری در چانه زده و آن رابا رنگ گردن آمیخته کنید. یکیدیگر از این ترفند ها آن است که با استفاده ماهرانه از ریمل، خط چشم و سایه ، چشم ها را درشت تر نشان دهید.

     

    4. استفاده از کرم ضد آفتاب

    اشعه هاي مضر ماوراء بنفش تاثیر مخربی بر پوست داشته و منجر به چین و چروک و افتادگی پوست میشود. همیشه پیش از رفتن در بیرون و قرار گرفتن در دسترس نور خورشید از ضد آفتاب برای محافظت پوست استفاده کنید تا پوستتان را سفت نگاه دارید.

     

    5- کرم مرطوب کننده را فراموش نکنید

    وقتی که می‌خواهید پوست شل بدن تان را سفت کنید، حفظ رطوبت فقط از طریق نوشیدن آب کافی نیست. بنابر این عادت کنید تا هر شب قبل از خواب، و هرروز صبح پس از بیدار شدن، به بدن تان لوسیون مرطوب کننده بمالید.

     

    6- استفاده از لیف را جدی بگیرید

    زمانی که به حمام می‌روید، با استفاده از یک لیف زبر، از پوستتان رویه سایی کنید. اگر به طور مداوم از پوستتان لایه برداری کنید، پوست قدیمی را کنار زده و به رشد سلول هاي پوستی جدید فضا می‌دهید.

     

    7. انجام ورزش هاي صورت

    شماری از ورزش هاي صورت وجوددارد که میتوانید در هر جایی آن ها را انجام دهید، در خانه، اداره و یا حتی هنگام سفر. این ورزش ها عضلات صورت را سفت تر و شکیل تر خواهد کرد. می‌توانید ورزش هایي برای فک، پیشانی، گردن، گونه و لب ها انجام دهید. برای مثال برای پیشانی ، هردو انگشت اشاره را زیر ابروها قرار داده ، سپس چشمها را ببندید و با انگشت ها سعی در پایین آوردن به سمت چشم ها کنید و همزمان ابروها را بالا ببرید. این ورزش ساده تا 10 دقیقه هرروز میتواند نتیجه حیرت انگیزی داشته باشد.

     

    8-ماساژ پوست بهترین عامل ترمیم

    به طور منظم و البته درست پوستتان رابا استفاده از روغن هایي مانند روغن زیتون ماساژ دهید. اینکار پوستتان را سفت کرده و قابلیت ارتجاعی رابه آن باز خواهد گرداند. به نظر می‌رسد که روغن خردل برای این منظور عالی است.

     

    9- ورزش را در برنامه خود ثابت کنید

    زمانی وزنتان کم شد، کماکان باید به روتین ورزشتان ادامه دهید. حتی میتوانید ورزشتان را تغییر دهید و پارامتر تفریحش را بیشتر کنید. مثلا شنا. بعلاوه انتخاب شنا با مرطوب نگاه داشتن پوستتان، بیشتر به هدف شما کمک خواهد کرد.

     

    10- غذای سالم بخورید

    صحیح و سالم غذا بخورید. شیرینی ها را از برنامه ي غذایی تان دور نگاه دارید. بیشتر به سمت آبمیوه، میوه، و سبزیجات برگ دار بروید. حتی پروتئین هم به سلامت و قابلیت ارتجاعی پوست کمک میکند. پس پنیر، حبوبات و مرغ و ماهی بیشتری بخورید.

     

    11. از استعمال دخانیات بپرهیزید.

    استعمال دخانیات یکی از محرک هایي است که رشد و گسترش سلول هاي پوست را تحت تاثیر قرار میدهد ودر تولید کلاژن اختلال ایجاد می‌کند. پس بلافاصله سیگار کشیدن را ترک کنید این امر نه تنها سلامت فیزیکی کلی شما را التیام می‌دهد بلکه از ابتلا به بیماری هایي نظیر بیماری هاي متابولیک و اختلالت بدخیم جلوگیري می‌نماید. علاوه بر این با این روش حتی بدون استفاده از لوازم آرایشی پوست شما به پوستی سالم تبدیل می‌شود.

     

ارسال دیدگاه

© تمامی حقوق مطالب برای وبسایت رادیکال دانلود محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع و شرعا حرام می باشد.
طراحی و کدنویسی : رضا دلیر
%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A
طراحی سایتسئواجاره ویلا و فروش ویلا شمالسرویس و تعمیر کولر گازیاجاره ویلافروش ویلااجاره ویلافروش ویلاویلا شمالویلا زیباکنار